regelgeving & wetten bij mij thuis

BetaDriver

Unregistered User
aangezien er bij ons thuis elke maand voor enkele honderden euro´s aan onderdelen binnenkomen via scootparts wilden me ouders dat het afgelopen was met het opvoeren van mn beta. ik mag geen snelle onderdelen meer kopen. ik mag alleen nog mijn setup afmaken die ik van plan was.

hebo alu ng (SvR-tuned)
doppler as met c3
malossi mhr uitlaat
malossi vl12 membraan
malossi multivar
malossi ventivlar
malossi v-snaar
malossi delta clutch
malossi filter
21 mm DO

ik mag dus niet aan raceontstekingen en dat soort dingen meer, mn pa gaat dit ook daatwerkelijk controleren. ik moest vertellen wat er nog in bestelling was en wat ik nog wilde. die uitlaat mag ik nog bestellen omdat t met een YasR geen doen is op deze setup. ik kan misschien hier en daar nog wat smokkelen kwa afstelonderdelen. hier baal ik echt van.

iemand enig idee hoeveel pk en welke snelheid (autoteller) dit ongeveer opleverd?

me ouders vinden dat ik t rustig aan moet doen en niet al te vaak hard rijden. ze willen het niet op hun geweten hebben als ik een ongeluk krijg vandaar dat ze t verbieden vanaf nu. helaas tis niet anders. ik heb nog t geluk dat ik m wel flink mocht tunen tot nu toe, er zijn mensen die alleen onbegrensd mogen rijden das alweer een troost voor me. ik ben uiteraard nog wel vaak op t forum te vinden.
 
Advertisement - register to remove this

Das kut! Is het geen optie om voor stellen om een brommer of 2e scooter te kopen voor dagelijks vervoer en om deze scooter er voor de lol er bij te houden. dat doe ik zelf ook nu. je moet het natuurlijk wel willen. Mijn ouders hadden trouwens totaal geen idee waar ik mee rond reed :eek:
 
geloof me,er zijn mensen die het slechter hebben:D
zo ken ik iemand die al 20.000 km lang begrensd rijd8P de begrenzers mogen er niet uit van ze ouders, en dus doet de dealer ze er niet uit:p

ikzelf houd trouwens alle aankoopnota nauwkeurig uit het zicht van m'n ouders:)
 
Hmm wel heel vreemd dat je ouders bij zo'n setup de grens leggen :? Ik bedoel, wat als die vastloopt ofzo, je ouders zien toch echt niet het verschil tussen een Hebo alu en een Manston ofzo...
 
Originally posted by wimpie
ikzelf houd trouwens alle aankoopnota nauwkeurig uit het zicht van m'n ouders:)

ik had altijd 2 bonnen, 1 met zuigerveren en afstelspul, 1 met cillinder, carb, as enz... :p

mijn ouders hebben nooit iets door gehad, alleen dat ie wat meer geluid maakte maarja dempers worden nou eenmaal gaar na een tijdje ;)
 
met manston/evo 70/team 70 zit je rond het niveau van de hebo alu ng (tuned) als je manston/evo/team laat tunen moet ik weer andere uitlaat en raceonsteking you c. dat merkt me pa zo. mn ouders willen ook dat ik me geld nuttiger besteed. veel nuttiger dan dit kan volgens mij op t moment niet:p
 
Ben jij het ook echt eens met je ouders mening en respecteer jij die.. zo ja.. dan doe je het niet. *meer spullen bestellen* maar stel. je wilt echt wat meer.. dan geef je gewoon het adres van een vriend van je op oid. Zou kunnen.

En laurens.. ze zullen hun eisen echt wel wat verleggen als die setup vast loop.. tenminste dat lijkt mij:)
 
hahaha ik ken het probleem als ik thuiskom van me werk en me afschrijft is binnen dan heeft me moeder stevast het smoesje "ik dacht dat het me mijne was" :| en dan krijg ik weer cometaar dat twins er weer teveel tussenstaat :( en dan begind het gezijk.... ik zeg altijd dat als ik het niet aan me scoot uitgeef ik het aan drugs ga besteden :p da vinden ze nie leuk... of drijgen de deur uit te gaan werkt hier altijd... :W zo gaat het dan me me ma me pa vind het wel kewl ik moet altijd op me sleutels letten anders zouw ie de hele dag aan het toeren zijn en dan altijd het comentaar krijgen "die van mij was sneller"
 
hey hey draai je uitlaat los en zeg dat je op de stoeprand bent geklapt en dat daarom je uitlaat kapot is gegaan en omdat de cyl aan je uitlaat vastzit heeft ie die ook kapot getrokken (nieuwe cyl) en de uitlaat word niet meer verkocht dus nu ga je maar voor de iets goedkopere c20 :W tis maar een ide he
 
Originally posted by Enrico@nrg
Mja, ik ben 18:p mijn ouders doen zoiezo niet moeilijk.. Als er in 1 week 2 pijpen (jolly & speed:)) in de brievenbus liggen is het maar zo:) Dat gaat met alles zo gelukkig... Ole!

en ik ben 19 :( en nog lopen me ouders te zijken als ik op een avond stappen 100 euro aan drugs en drank uitgeef dan vinden ze het normaal als ik op een keer bezoek aan twins e.d 200 pleuro uitgeef dan beginnen ze te zijken rare wereld ben ik toch in beland
 
Ik ben ook 19, rijd tal 3 jaar neit meer op een ding met trappers.

Ze weten dat ik te hard rijdt, ze reden laatst ineens achter me, op de weg.
Ik ben nu met een gilardoni 70 bezig. Ik heb het als volgt uitgelegd aan mn ouders:
Ik had een originele, die gaan best hard, maar trekken niet zo hard. DUS ik zet er nu een aluminium onder(ze weten niet van het bestaan van 70cc's af, geloof ik). Hierdoor trek ik harder weg, maar rijdt ie niet harder ofzo.
T extra harde geluid(malossi powerfilter) hebben ze nog niet gehoord, meot ik nog ff wat op verzinnen. Ik vond die van de versleten demper wel een goeie. zullen zien.
Maar verder geen beperkingen gelukkig..
 
ik ben 21 en sinds ik nie meer met de scoot op straat rij en SOBW racuh doe, betalen pa en ma zelfs mee aan sommige onderdelen. Kijk zo moe je et hebben :p Ook voordat ik ging racen werd er nooit moeilijk gedaan eigenlijk, maar dit vinden ze wel beter zo. Rekening overzichten enzo wordt nooooit naar gekeken, verdien me eigen geld en bepaal ook waar et aan uitgegegeven wordt. M'n pa is fanatiek motorrijder en me zusje reed ook een tijdje op een door mij getunede Zip SP en me ma der brommertje werd vroeger ook al door me pa + vrienden getuned met vijltjes enzo :p Dus heerlijke vrijheid hierzo!
 
Mijn ouders doen ook nooit echt moeilijk, nja bij dei 70 begonnen ze wat te zeuren over motor enzo :p.. Nja tis meer dat ze willen dak niemand aan rij of mezelf doodrijd niet omdat t harder gaat..(nja in combinatie dan). Me pa vind t eigelijk wel prachtig, moet ie altijd ook fftjes rijden ;) net een klein kind 8P
 
Mijn moeder moet er niks van hebben maar vaders vindt het eigenlijk wel mooi allemaal. Die weet ook dat er binnenkort een getjoeneerde dr70 opkomt. Moeders weet niet eens dat er een 70 op zit. Tis nu toch nog niet echt een snelle. Mijn vader zegt doodleuk: ik weet het wel, maar officieel niet. Als die getunede Dr erop zit gaat vaders achter me rijden in de auto om de snelheid te meten. :W
 
Originally posted by wimpie
geloof me,er zijn mensen die het slechter hebben:D
zo ken ik iemand die al 20.000 km lang begrensd rijd8P de begrenzers mogen er niet uit van ze ouders, en dus doet de dealer ze er niet uit:p

...

Ik ben een van die mensen die t ernstig hebben ...

Met m'n Typhoon 3 kwart jaar rond gereden nog helemaal begrenst. Nu m'n SR WWW (inmiddels al 80km op teller...) nog begrensd, even m'n ouders omlullen om die begrenzers eruit te laten halen bij 1ste service beurt ofzo. Dit is egt 10x nix, met 45 op teller tegen de wind in .. :S
 
Back
Top