Probleem starten zip

Lars18

New Member
Ik heb een probleem met mijn zip 4t 2018. Ik probeerde vanochtend mijn scooter te starten maar toen ik op de startknop drukte gebeurde er helemaal niks. Kan dat door de kou komen of is er iets kapot. En waar moet ik naar kijken als ik dit wil oplossen?
 
Advertisement - register to remove this

kou kan je accu bevriezen als deze al zwak was. kijk of je deze kunt ontdooien door hem (voorzichtig) op te warmen en probeer het dan nog eens. geen starthulp van een externe accu gebruiken tot ie ontdooid is!
 
je zou 'm kunnen proberen op te laden als ie ontdooid is en kijken of hij daarna z'n spanning vasthoudt..
heb je een multimeter om de spanning nù te meten? een gezonde accu moet minimaal 12,4 volt aangeven, een topfitte staat op 12,6-12,79
niet direct van de lader af, dan staan de meesten ruim boven de 13 volt, maar een paar uur later meet je dan je rustspanning.
als ie je scooter daarna start en je die meteen weer afzet moet je ook kunnen meten dat je accu weer terugkomt van 11+ naar 12,4 of hoger.
gebruik je je scooter regelmatig? mijn accu was vrijdag ook plat, na 3 weken niet te hebben gebruikt, heb 'm opgeladen maar ook ik moet vandaag of morgen weer eens kijken wat ie nu doet..
 
Ik zit nu op school en weet niet of ik thuis zon ding heb liggen, ga het wel proberen als ik thuis ben. Ik gebruik mijn scooter wel elke dag dus hij heeft niet lange tijd stil gestaan.
 
Back
Top