Goede Beginners scooter

FreekDG

New Member
Hoi,

Ik ben bijna 16 en wil dan graag zo snel mogelijk mijn eerste scooter halen. Ik weet niet zeker wat voor een scooter ik moet halen, een 4 takt of een 2 takt. En als ik de vraag op dit antwoord weet, welke scooter is dan mooi als beginner? Het moet een scooter zijn die een comfortabele snelheid van de 75 +/- kan rijden, door hem op te voeren. Ook zou het wel fijn zijn als hij het elke schooldag doet, want ik ben van plan er mee naar school te gaan. Iemand goede ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Uitlaat kan in het ergste geval helemaal dichtslibben, zo erg dat vervanging soms de beste optie is. Maar met een goede afstelling, goed functionerende oliepomp en hoogwaardige olie heb je er geen last van.

75 gps is best snel voor een 4t bromscooter. Dan moet je eigenlijk altijd naar 80cc.
Wij hebben 3 Vespa LX 2 takt en een Piaggio Typhoon 2 takt.
Allemaal met oliepomp, bougies zijn altijd mooi schoon, rijden zo'n 65 km/u.
Wel alles goed afgesteld.
Ontkolen is iets uit de vorige eeuw, toen rolden de zwarte roetkogels door je uitlaat en groeide de uitlaatpoort langzaam dicht.
Post automatically merged:

Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal begrijp wat ontkolen inhoudt. Uitlaat vol met (? zeg het maar)
...
Yamaha en Aprilia leverde tot 2020 in veel Europese landen nog twee takt scooters.

In NL zijn deze modellen niet meer verkocht of enkel als 4t geleverd.

Aangezien je op de Nederlandse markt aangewezen bent zijn 4t scooters voor de hand liggender.
 
Yamaha en Aprilia leverde tot 2020 in veel Europese landen nog twee takt scooters.

In NL zijn deze modellen niet meer verkocht of enkel als 4t geleverd.

Aangezien je op de Nederlandse markt aangewezen bent zijn 4t scooters voor de hand liggender.
enige recommandatie voor een mooie 4takt die door opvoeren 75+/- kan bereiken? zo ja, wat voor onderdelen moeten erop?
 
Ja dat is fijn, maar straks koopt ts een hok dat lekker rijk op mengsmering heeft gereden. En dan is het pret.

'Alleen nog ff afstellen' staat dan in de advertentie.
Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal begrijp wat ontkolen inhoudt. Uitlaat vol met (? zeg het maar)
 
Uitlaat kan in het ergste geval helemaal dichtslibben, zo erg dat vervanging soms de beste optie is. Maar met een goede afstelling, goed functionerende oliepomp en hoogwaardige olie heb je er geen last van.

75 gps is best snel voor een 4t bromscooter. Dan moet je eigenlijk altijd naar 80cc.
 
Uitlaat kan in het ergste geval helemaal dichtslibben, zo erg dat vervanging soms de beste optie is. Maar met een goede afstelling, goed functionerende oliepomp en hoogwaardige olie heb je er geen last van.

75 gps is best snel voor een 4t bromscooter. Dan moet je eigenlijk altijd naar 80cc.
Wij hebben 3 Vespa LX 2 takt en een Piaggio Typhoon 2 takt.
Allemaal met oliepomp, bougies zijn altijd mooi schoon, rijden zo'n 65 km/u.
Wel alles goed afgesteld.
Ontkolen is iets uit de vorige eeuw, toen rolden de zwarte roetkogels door je uitlaat en groeide de uitlaatpoort langzaam dicht.
Post automatically merged:

Ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal begrijp wat ontkolen inhoudt. Uitlaat vol met (? zeg het maar)
Post automatically merged:

enige recommandatie voor een mooie 4takt die door opvoeren 75+/- kan bereiken? zo ja, wat voor onderdelen moeten erop?
Ga dan wel voor een carburateur versie, geen injectie.
 
Solution
Back
Top