Gilera typhoon wilt niet stationair lopen

Henkjan1523

New Member
Hoi ik heb een Gilera typhoon uit 2005 50cc ac 17.5mm carb. Hij heeft lang stil gestaan en heb heel veel vervangen ook de krukaskeerringen nou zit er sproeier 68 in. Als ik hem start moet ik gas bij geven dan loopt hij goed en reageert goed op het gas als ik hem hoog in ze Touren houd. Zodra hij wat lager in zijn Touren zakt doet hij bwoap loopt nog 5 seconden stationair en valt daarna uit. Hij trekt geen valse lucht want hij gaat wel uit als ik me vinger in de luchtinlaat van de carb doe, eerst zat er sproeier 60 ik en toen startte hij goed met me vinger in de luchtinlaat van de carb, dus als ik de lucht afsluit . Als ik de luchtschroef dichtdraai start hij beter en 1.5 open zit bijna geen verschil in. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossing ik zou het heel graag willen weten want ik word er helemaal gek van.
 
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter (zip 100cc 4t) heeft dit probleem ook, maar alleen als hij koud is. Wanneer hij koud is loopt hij niet stationair, maar als hij een beetje is opgewarmd wel. Kijk keer of dit ook het geval is bij jou
 
Lijkt toch ergens valse lucht te trekken. Of misschien je membraamkleppen verrot of je choke. Er staat hier wel ergens stap voor stap uitgelegd hoe je je choke kan testen
 
Een nieuw membraam wil niks zeggen. Haal.die er eens uit en kijk erdoorheen in het licht. Zie je dan licht erdoorheen? Dan sluiten je kleppen niet goed. Helaas al vaak meegemaakt met een gloednieuw exemplaar
 
Back
Top