Brambodelaet

New Member
Ik heb een typhoon met de volgende onderdelen:
- 50cc standaard cilinder
- yasuni r (alleen de prop bij de cilinder eruit en dus nog niet volledig ontgrensd)
- 12,5 dellorto carburateur (standaard)
- polini hi speed variateurset
- 7 gram rollen
- grijze polini trekveren
- blauwe polini drukveer (20 kg)

De top is heel hoog (+- 80km/uur)
Vanuit stilstand trekt hij voor geen meter op, pas vanaf de 60km/uur trekt hij vlot door tot 80km/uur.
Ik heb gelezen dat het helpt om een 17,5 carburateur te monteren.
Ook weet ik niet goed of ik de juiste combinatie van rollen/trekveren/drukveren gebruik, dit kan ik makkelijk aanpassen angezien ik nog een set rolletjes en trekveertjes heb liggen.
Ik vind het niet erg om een beetje topsnelheid in te ruilen voor een wat betere optrek.

Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Is er dan ook een verschil tussen de carburateurs van een merk zoals polini en de carburateurs van dellorto?
Post automatically merged:

En ik heb online gelezen dat je bij een standaard cilinder best van de drukveer afblijft en de originele gebruikt. Zou het dan een goed idee zijn om deze te gebruiken?
Of beter een van de drukveren die je bij de polini hi speed variateurset krijgt, of misschien nog een andere drukveer?
 
Last edited:
Is er dan ook een verschil tussen de carburateurs van een merk zoals polini en de carburateurs van dellorto?
Post automatically merged:

En ik heb online gelezen dat je bij een standaard cilinder best van de drukveer afblijft en de originele gebruikt. Zou het dan een goed idee zijn om deze te gebruiken?
Of beter een van de drukveren die je bij de polini hi speed variateurset krijgt, of misschien nog een andere drukveer?
verschil tussen dellorto en polini qua kwaliteit niet, beter wel een dellorto nemen zodat je originele luchtfilter op de kelk past. Liever geen namaak carburateurs, die zijn niet af te stellen.

Originele drukveer is prima, als die versleten is mag je best een malossi wit of een van de bijgeleverde monteren.
 
verschil tussen dellorto en polini qua kwaliteit niet, beter wel een dellorto nemen zodat je originele luchtfilter op de kelk past. Liever geen namaak carburateurs, die zijn niet af te stellen.

Originele drukveer is prima, als die versleten is mag je best een malossi wit of een van de bijgeleverde monteren.
Oke dus deze carburateur https://www.k-parts.nl/carburateur-dell-orto-17-5-mm-phva-ed-gilera-piaggio

Ik heb nog een paar vraagjes.

1. Heeft het nog nut om de yasuni r volledig te ontgrenzen?

2. Ik had online gelezen dat de groene polini trekveertjes (+35%) misschien beter waren dan de grijze polini trekveertjes die er nu in zitten. En mijn rolletjes zijn ook best zwaar tegenover andere setups, moet ik deze ook aanpassen? of kan ik best met mijn veertjes en rolletjes gaan spelen na het installeren van de nieuwe carburateur?
 
Back
Top