gas hendel gaat superrr zwaar.

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Kijk je kabel enzo effe na. Bij mij was het laatst trouwens dat mijn handvat er te ver op zat en tegen de schakelaars aankwam, hierdoor bleef het gas ''hangen''. Kan bij jou ook 't geval zijn.
 
Kijk je kabel enzo effe na. Bij mij was het laatst trouwens dat mijn handvat er te ver op zat en tegen de schakelaars aankwam, hierdoor bleef het gas ''hangen''. Kan bij jou ook 't geval zijn.

ik had net ff gekeken naar me handvat ding maar die komt niet tegen de schakelaars aan ofzo, had ook me handvat eraf getrokken, ja hij zit heul los8P
maar ik deed me gas ook open en dicht zonder handvat dat ging ook superrr zwaar, maar soms als hij in de zon heeft gestaan ofzo gaat hij heel soepel?
 
Gewoon beetje (kruip)olie erin gieten? Staat hij niet te strak gespannen ofzo? Als je aan de gaskabel demonteerd van de gasschuif, kan je dan met je vinger in de gasschuif die wel soepel op en neer bewegen in de carb?
 
Gewoon beetje (kruip)olie erin gieten? Staat hij niet te strak gespannen ofzo? Als je aan de gaskabel demonteerd van de gasschuif, kan je dan met je vinger in de gasschuif die wel soepel op en neer bewegen in de carb?

Als er dan rotzooi in je gashendel komt en je kabel blijft dat allemaal in die olie hangen.
 
het is namelijk zo dat er verschillende types gashendels zijn , maar ook kabels , als er een universele kabel op zit verklaard het waarom het zwaar gaat.


huh zo een universele kabel heb ik nog nooit problemen mee gehad OID
en heb al een aantal scooters versleten8P

maar ontopic

is je kabel niet gerafeld bij mij kwam dat doordat er geen stelboutje inzat en dus overal tegen aan liep -_-

kijk je kabel dus even na of die niet is gerafeld
 
Als er dan rotzooi in je gashendel komt en je kabel blijft dat allemaal in die olie hangen.
Mijn gashendel is een gesloten systeem? Alleen bij mn puchje, maar dan nog, als daar vuil IN zou moeten komen gewoon tijdens het rijden.. dan zit ik in een moeras of zandstorm 8P En dan nog, het zit dan al in de kabel, of die olie er nou bij zit of niet boeit dan ook niet meer
 
huh zo een universele kabel heb ik nog nooit problemen mee gehad OID
en heb al een aantal scooters versleten8P

maar ontopic

is je kabel niet gerafeld bij mij kwam dat doordat er geen stelboutje inzat en dus overal tegen aan liep -_-

kijk je kabel dus even na of die niet is gerafeld

dan heb je A geluk , en B , het ligt er maar net aan wat je lekkker vind..

er zit erg veel verschil tussen kabels en kabels namelijk , veel universele kabels zijn vrij slecht.

de meeste kant en klare kabels daarentegen zijn perfect , en bovendien ook kant en klaar , wat het dus makkelijk maakt.

het verschil is dat een goeie kabel veel soepeler is , als je deze omknikt zal ie daarna gewoon weer in de oude vork terug gaan , veel universele kabels zullen een knik in blijven , waardoor de kabel zwaar(der) gaat..
 
dan heb je A geluk , en B , het ligt er maar net aan wat je lekkker vind..

er zit erg veel verschil tussen kabels en kabels namelijk , veel universele kabels zijn vrij slecht.

de meeste kant en klare kabels daarentegen zijn perfect , en bovendien ook kant en klaar , wat het dus makkelijk maakt.

het verschil is dat een goeie kabel veel soepeler is , als je deze omknikt zal ie daarna gewoon weer in de oude vork terug gaan , veel universele kabels zullen een knik in blijven , waardoor de kabel zwaar(der) gaat..

ik wou eigenlijk even wachten met een nieuwe kabel maar!
nou zei die:KNAP!
toen ik gister me scooter wou starten, dus woensdag even wegbrengen om er een nieuwe kabel er op te laten zetten..
jaa ik kan het wel zelf
nee me moeder wilt niet dat ik het doex|
 
"mama ik heb condooms nodig ga jij die even halen, moet extra grote dus je moet ze bij die speciaalzaak in <stad verderop> halen "

kan jij intussen lekker die kabel vervangen :+

haha gaat hem niet worden denk|(
ik moet zelf me condooms halen uitteraard:|
maakt mij trouwens niet uit dat ik het niet zelf hoef te doen:p
nu betaalt me moeder het:X
heeft iemand trouwens een idee hoe duur die dingen zijn?? kon nooit meer zijn dan 10 euro toch?
 
zo ongeveer 10 euro zal een goeie kabel wel kosten , ook niet veel meer.

zou persoonlijk liever meer uitgeven en dan rijden zonder problemen dan dat je dit steeds weer hebt ;)
 
zo ongeveer 10 euro zal een goeie kabel wel kosten , ook niet veel meer.

zou persoonlijk liever meer uitgeven en dan rijden zonder problemen dan dat je dit steeds weer hebt ;)

ik kan wel 20 euro uitgeven aan een betere kabel, maar ik weet waar het aan ligt en die is ook zo weer kapot;)

me gaskabels gaan zo snel kapot omdat hij onder een te dichte hoek staat..
daardoor schuurt hij heel erg als ik me gas open doe snap je?
maar ik ga als hij erop is gezet, dus eraf halen(A) ja, en omleggen zodat die hoek kleiner word, en dan maar hopen dat dat helpt..
maar ja ik mag hem dus wel omlegge van me ma maar niet zelf een nieuwe der op zetten..:O
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top