Dringend vraag aerox

Rox70

Member
Ik heb dus reeds een hogere setup dan normaal gebouwd en naar een testbank gebracht. Het is volledig afgesteld op laag en mid toeren maar blijkbaar heb ik een overrange vario met std poulie waardoor hij de hoge toeren niet wou afstellen omdat het riskant zou zijn omdat de v snaar kapot zou gaan op de testbank. Nu is mijn vraag is dit vario een overrange? Zo ja, moet ik een torque driver halen om het te laten werken met de vario? Zo nee, dan heb ik zelf nog werk te doen om die op hoge toeren af te stellen.
Setup is:

Polini Evo 3 Getuned door sst

Polini Evo 2 Krukas

Polini CP21

Polini Big Evo Membraan

Polini Evo 2 Vario met 16mm variobus speciaal voor de evo 2 krukas

Polini 3G Koppeling

Yasuni Carrera 16

MVT Premium 19

Carters zijn ook geflowd
 
Advertisement - register to remove this

Waar heb je hem af laten stellen?

Als je vario groter is dan orgineel, en waarschijnlijk grotere rollen heeft. Dan wil de vario de snaar nog verder naar buiten sturen alleen omdat je een orginele snaar hebt en dus zit hij dan helemaal onderin je torque driver, kan hij niet verder klimmen in je vario.

Ik betwijfel of je dan echt je snaar kapot maakt, ik denk eerder dat je drukveer dan echt voldoende tegendruk geeft en je snaar op de wangen blijft lopen niet op de tanden zeg maar, op dat randje van je torque driver. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Misschien mensen ervaring mee?
 
Waar heb je hem af laten stellen?

Als je vario groter is dan orgineel, en waarschijnlijk grotere rollen heeft. Dan wil de vario de snaar nog verder naar buiten sturen alleen omdat je een orginele snaar hebt en dus zit hij dan helemaal onderin je torque driver, kan hij niet verder klimmen in je vario.

Ik betwijfel of je dan echt je snaar kapot maakt, ik denk eerder dat je drukveer dan echt voldoende tegendruk geeft en je snaar op de wangen blijft lopen niet op de tanden zeg maar, op dat randje van je torque driver. Maar zeker weten doe ik dit niet.
Misschien mensen ervaring mee?
Heb nog geen torque driver gehaald, hij is afgesteld bij robyn racing in belgie. Maar dus ik wou weten of ik dan echt een nieuwe poulie nodig heb of da ik gewoon met mijn standaard poulie tot de 100+ kan geraken.
 
Ja gezien je setup is dat altijd een upgrade, evenals vertanding. Misschien ook een ander pijpje maar dat ziet er verder aardig uit..

Ben wel benieuwd hoe hij dan de lage en mid range toeren wel afsteld, en de hoge niet.
 
Ja gezien je setup is dat altijd een upgrade, evenals vertanding. Misschien ook een ander pijpje maar dat ziet er verder aardig uit..

Ben wel benieuwd hoe hij dan de lage en mid range toeren wel afsteld, en de hoge niet.
Snap het zelf ook niet want heb te horen gekregen van vrienden met sprinters die wel een overrange vario hadden met std poulie en dat ging gewoon dus snap niet waarom hij zegt dat het riskant zou zijn met mijn std poulie. Uitlaat gaat nog verder een c21 of iets in dezelfde richting zijn maar verder zal ik is zien hoe hij is afgesteld morgen krijg ik hem terug wou gewoon weten of ik zonder risk is even alles kon open trekken tot de 100. Wil niet de eerste dag zitten met een kapotte v snaar.
 
Wat een onzin. Nee je hebt geen overrange poelies nodig. Ja, het kan wel.
Hoe dan ook loopt er niets kapot als je het niet hebt. Hoge toeren niet afstellen klopt niet. Er kunnen wellicht zwaardere rollen in steken zodat het vermogen lager ligt.
 
Wat een onzin. Nee je hebt geen overrange poelies nodig. Ja, het kan wel.
Hoe dan ook loopt er niets kapot als je het niet hebt. Hoge toeren niet afstellen klopt niet. Er kunnen wellicht zwaardere rollen in steken zodat het vermogen lager ligt.
Wat hij exact tegen mij zei ik heb jou brommer een beetje rijker gezet en een beetje zwaardere rollen ingezet voor als je een overrange poulie koopt maar dus dat is heel goed om te weten dat ik gewoon zo kan rijden zonder risk.
 
Gewoon doen, en dan ff kijken als je het niet vertrouwt toch.

Ik denk dat het wel kan. Het enige wat een orginele vario heeft ten opzichte van deze is dat de rollenbaan stopt, misschien dat deze nog verder door zou willen en kunnen en dan de snaar verder wil duwen. Je kan ff kijken of je orginele achter poelie het optijd mechanisch tegen houd. Maar dat weet ik niet precies.

Ik heb ook zo'n ro2 Polini vario, met 19x15,5 rollen, en dan een orginele achter poelie met een Polini deel met rechte spie banen. Maar dat is geen overrange. Dit met een Polini 750mm snaar 16,8 breed, ook heb ik nog een dayco 757mm 16,5 liggen om te proberen. Maar ik moet dit ook nog testen.
 
Gewoon doen, en dan ff kijken als je het niet vertrouwt toch.

Ik denk dat het wel kan. Het enige wat een orginele vario heeft ten opzichte van deze is dat de rollenbaan stopt, misschien dat deze nog verder door zou willen en kunnen en dan de snaar verder wil duwen. Je kan ff kijken of je orginele achter poelie het optijd mechanisch tegen houd. Maar dat weet ik niet precies.

Ik heb ook zo'n ro2 Polini vario, met 19x15,5 rollen, en dan een orginele achter poelie met een Polini deel met rechte spie banen. Maar dat is geen overrange. Dit met een Polini 750mm snaar 16,8 breed, ook heb ik nog een dayco 757mm 16,5 liggen om te proberen. Maar ik moet dit ook nog testen.
Ik heb dus een dayco nu op mn setup en die is nog maar and 10km oud. Zal dan morgen is uittesten. Zal nog upgraden naar een torque driver maar als het toch goed zal rijden met een originele poulie heb ik er geen haast om. Een kleine nadeel is dat ik mijn volledige pks ook niet ga weten omdat het niet volledig is opengetrokken wou dat graag weten maar ja zolang dat ik mijn rox volledig in orde terug heb kan de rest nog wachten.
 
Wat hij exact tegen mij zei ik heb jou brommer een beetje rijker gezet en een beetje zwaardere rollen ingezet voor als je een overrange poulie koopt maar dus dat is heel goed om te weten dat ik gewoon zo kan rijden zonder risk.
Hallo klant ik heb alvast je brommer een beetje rijker gezet en wat zwaardere rollen geplaatst ,
als het niet goed rijd met deze huidige setup dan heb ik nog wel een overrange voor je te koop.
 
Raar verhaal , om zo wie zo met een Dayco snaar te werk te gaan ... Beste een Polini Vsnaar , of een Malossi X belt , waar mee gezegd word dat die Malossi snaar niet lang mee gaat , ( indien niet alles Malossi is ivm de graden van de Vsnaar )
Post automatically merged:

Zelf rij ik nu met mijn MHR Runner met : Malossi 2008 Vario , en malossi Overange achter Poeiles 134 mm , en Polini Overange Vsnaar , Stage 6 Race en wingbell koppeling , ,,, rijd perfect,
 
Last edited:
Een Dayco snaar is top. Rijd zelf ook met de 757mm versie. Perfect met grotere variateur om helemaal te benutten.
Raar verhaal , om zo wie zo met een Dayco snaar te werk te gaan ... Beste een Polini Vsnaar , of een Malossi X belt , waar mee gezegd word dat die Malossi snaar niet lang mee gaat , ( indien niet alles Malossi is ivm de graden van de Vsnaar )
Post automatically merged:

Zelf rij ik nu met mijn MHR Runner met : Malossi 2008 Vario , en malossi Overange achter Poeiles 134 mm , en Polini Overange Vsnaar , Stage 6 Race en wingbell koppeling , ,,, rijd perfect,
Ik vind dat de dayco v snaar geen verschil heeft met een polini of malossi v snaar alleen het prijs heb polini en malossi v snaar allebei gehad en ze hadden geen verschil daarom heb ik een dayco gehaald omdat het geen verschil heeft buiten het prijs.
Post automatically merged:

Een Dayco snaar is top. Rijd zelf ook met de 757mm versie. Perfect met grotere variateur om helemaal te benutten.
Ik vind dat onzin die andere v snaren je betaald eigenlijk gewoon voor het naam want ik heb letterlijk geen verschil gemerkt met de dayco v snaar dus haal ik vanaf nu deze altijd aangezien die vele goedkoper is voor dezelfde spul
 
Als het goed werkt , moet je het goed laten .
Bij mij werkte een Malossi Kevlar X Belt Vsnaar niet , en de Polini snaar wel .
Btw ,,, een Dayco heb ik nooit getest op deze Scooter .
 
Als het goed werkt , moet je het goed laten .
Bij mij werkte een Malossi Kevlar X Belt Vsnaar niet , en de Polini snaar wel .
Btw ,,, een Dayco heb ik nooit getest op deze Scooter .
Heb hiervoor de polini v snaar gehad die werkt gewoon hetzelfde als de dayco heb geen verschil gemerkt alleen is de dayco een stuk goedkoper voor hetzelfde spul daardoor ga ik blijven met de dayco
 
Dat geloof ik wel ... Kanon van @vandeweg heeft de zelfde Set Up .
Mijn Probleem was geruime tijd eerst Vsnaar , toen verbrande de Koppelings segmenten steeds . Rook kwam uit de Carterkap met optrekken van af Nul .
Heb toe alles vervangen : Stage 6 Racing Koppeling en Stage 6 Racing Wingbell , tot nu toe gaat het goed .
Ik heb nu MHR Furia Rossa Overrange Alu Poelies gekocht , als ik weer problemen krijg , gaat dat er in .
 
Dat geloof ik wel ... Kanon van @vandeweg heeft de zelfde Set Up .
Mijn Probleem was geruime tijd eerst Vsnaar , toen verbrande de Koppelings segmenten steeds .
Heb toe alles vervangen : Stage 6 Racing Koppeling en Stage 6 Racing Wingbell , tot nu toe gaat het goed .
Ik heb nu MHR Furia Rossa Overrange Alu Poelies gekocht , als ik weer problemen krijg , gaat dat er in .
Heb zelf ook altijd iets snellers gehaald als iets kapot ging. Nog een vraagje hoeveel ging de rox van hem en hoeveel pk draaide die met dezelfde setup?
 
Back
Top