Welke zip past bij mij

Mehmet.A

New Member
Hoi

ik rij al een paar maanden op een Chinese scooter en ik wil hem verkopen om een zip te kopen. De reden dat ik Zip wilt kopen is dat ik iets meer wilt leren om te sleutelen en ook repareren en aanpassen, maar ik weet niet of 2t, 4t of een iget beter is om te leren sleutelen. Deze ga ik ook gebruiken om naar school te gaan en ook om met vrienden te rijden.
MVG
 
Advertisement - register to remove this

Begin met (luchtgekoeld) 2 takt. Is misschien makkelijker te begrijpen dan 4 takt. Persoonlijk vind ik Minarelli een fijn motorblok. Verdiep je in de 2 takt techniek. Heb je vragen kan je ze altijd stellen. Verwacht niet dat je na het inlezen alles weet (alles behalve zelfs). Theorie en praktijk kunnen verschillen. Belangrijkst is dat je begrijpt wat de functies zijn van alle onderdelen van een motorblok en hoe het kan dat een motorblok doet wat hij moet doen. Snap je de techniek, dan kom je een heel eind.
 
Begin met (luchtgekoeld) 2 takt. Is misschien makkelijker te begrijpen dan 4 takt. Persoonlijk vind ik Minarelli een fijn motorblok. Verdiep je in de 2 takt techniek. Heb je vragen kan je ze altijd stellen. Verwacht niet dat je na het inlezen alles weet (alles behalve zelfs). Theorie en praktijk kunnen verschillen. Belangrijkst is dat je begrijpt wat de functies zijn van alle onderdelen van een motorblok en hoe het kan dat een motorblok doet wat hij moet doen. Snap je de techniek, dan kom je een heel eind.
Zoals je zei, het is niet zo makkelijk als het lijkt, ik kan momenteel makkelijke dingen monteren zoals een nieuwe uitlaat, onderhoud of een kappenset, maar nu wil ik meer kunnen doen op de scooter, En daarom wil ik een zip kopen want ze zijn snel en kan veel aangepast worden, Op 2dehands verkopen ze een 50, 70 en 172 cc, Een vriend zij dat ik een 172cc moest kopen maar ik heb nog nooit op een 2t gereden dus da is te snel voor mij. Momenteel wil ik een 50cc 2t kopen en proberen om een 70cc monteren. En is er een groot verschil tussen de A-klasse en de B-klasse (snor bromfiets) omdat ik geslaagd ben voor het bromfiets thoerie examen en moet alleen nog een praktijkexamen afleggen, maar ik weet niet of het de moeite waard is om het te doen.
 
Een 172 cc moet je sowieso niet aan beginnen. Die zijn Zips waarbij er een motorblok van een oude Piaggio Skipper onder is gezet. Dat is de nieuwe trend van tegenwoordig.
Nee, begin met iets wat nog niet versleuteld en het liefst zo standaard mogelijk is. Persoonlijk zou ik dan niet een Zip kopen aangezien deze allemaal versleuteld zijn. Je zegt dat je een 70cc cilinder wilt proberen te monteren. Het monteren is één, maar wat minstens net zo belangrijk is is het afstellen van álle componenten op deze cilinder. Denk aan uitlaat, inlaat en aandrijving.
 
172cc is zwaar overschat. Leuk onder een zipje maar om dit nou als eerste projectje te kiezen om te leren sleutelen is niet zo verstandig.

Ben het deels hierboven wel met @Raymen eens dat het makkelijkste een onversleutelde basis is. Maar die zijn ten eerste vaak vrij schaars en dus prijzig. En als je toch al enigzins weet wat je er mee wil doen dan is een net maar wat versleutelde scooter ook prima. Tuurlijk wil je in de ideale situatie waar geld geen rol zou spelen de beste basis, maar kan 2 kanten op.in zo'n geval.

Koop in elk geval geen afgetrapt wheeliehok waar je in 1 blik al ziet dat er iets niet klopt. Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het 200% van de tijd ook zo
 
172cc is zwaar overschat. Leuk onder een zipje maar om dit nou als eerste projectje te kiezen om te leren sleutelen is niet zo verstandig.

Ben het deels hierboven wel met @Raymen eens dat het makkelijkste een onversleutelde basis is. Maar die zijn ten eerste vaak vrij schaars en dus prijzig. En als je toch al enigzins weet wat je er mee wil doen dan is een net maar wat versleutelde scooter ook prima. Tuurlijk wil je in de ideale situatie waar geld geen rol zou spelen de beste basis, maar kan 2 kanten op.in zo'n geval.

Koop in elk geval geen afgetrapt wheeliehok waar je in 1 blik al ziet dat er iets niet klopt. Als het te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat het 200% van de tijd ook zo
Een niet versleutelde zip of andere populaire scooter is inderdaad erg schaars. Ik zou dan ook eerder een scooter zoeken die minder populair is. Ik denk dat er bijvoorbeeld sneller een goede Vivacity te vinden is dan een Zip.
 
Back
Top