tomos minderd vermogen

goedenavond, mijn tomos a3 heeft een probleempje en ik heb geen idee hoe ik deze moet fixen. mijn tomos trekt als ik hem net start en eventjes heb laten warmlopen een stuk harder op dan als ik er 2 km mee heb gereden. hij minderd dus trek kracht als hij warm is.

mijn setup is:
50cc airsal
hogedruk kop van puch
26 tands voortandwiel
31 tands achtertandwiel
techno circuit uitlaat
standaard carburateur.
 
Advertisement - register to remove this

als je nooit de choke gebruikt om te starten betekent dat eigenlijk dat die altijd een beetje extra benzine krijgt wat de choke ook doet om hem makkelijk te laten starten. Je zou dus een sproeier kleiner kunnen proberen.
 
als je nooit de choke gebruikt om te starten betekent dat eigenlijk dat die altijd een beetje extra benzine krijgt wat de choke ook doet om hem makkelijk te laten starten. Je zou dus een sproeier kleiner kunnen proberen.
Oke is goed ga ik zeker proberen!
Post automatically merged:

als je nooit de choke gebruikt om te starten betekent dat eigenlijk dat die altijd een beetje extra benzine krijgt wat de choke ook doet om hem makkelijk te laten starten. Je zou dus een sproeier kleiner kunnen proberen.
Het probleem is ontstaan nadat ik de techo circuit uitlaat eronder heb gezet, wat een stuk snellere uitlaat is
 
..of hij heeft al een warmloper gehad omdat je 'm niet opnieuw hebt afgesteld: snellere uitlaat vereist grotere sproeier, krijgt ie die niet, loopt ie te arm en te warm...
 
..of hij heeft al een warmloper gehad omdat je 'm niet opnieuw hebt afgesteld: snellere uitlaat vereist grotere sproeier, krijgt ie die niet, loopt ie te arm en te warm...
oke bedankt, als ik een warmloper heb gehad zou ik dat wel moeten merken toch denk ik?
ik zal morgen eventjes kijken welke sproeier er nu in zit, hoeveel maten groter zou je aanraden?
 
wat denk jij dan dat je nu merkt? (heb je al eens een warmloper gehad en ervaren dan?)
ga je het zèlf bedenken (dan heb je dit forum niet nodig) of vroeg je om hulp en ga je wat doen met die hulp?
als je je uitlaat erafhaalt kan je door je uitlaatpoort naar je zuiger kijken, dan krijg je wel een idee (foto?).
een tomos is te modern om via een glazen bol verbinding te krijgen, dus moet het gewoon op de ouderwetse manier: eerst Kijken (al dan niet door wat dingen los te maken (bougie ook) dan verder.
 
ik heb niks raars gemerkt heb zelf nog nooit een warmloper gehad, hij kakt alleen een klein beetje in na een poosje rijden en ik had geen idee wat ik daartegen kon doen, daarom vroeg ik het op dit forum zo ziet de bougie er uit na een stukje rijden.

IMG_0457.jpg
 
Back
Top