runner 50cc met typhoon 125cc blok :r

MVZ

125cc@50cc=nachmerry
hallo, eindelijk na een paar weken zeuren aan ouder, gisterenavond een typhoon 125cc blok gehaald, welliswaar zonder kabelboom maar dat zou ik allemaal wel gefixt krijgen, igg dat dacht ik..

nu hangt het blok er gelukkig onder( na een hoop gevloek, en een bloedrode muur..) nu komen we op het, jawel bekende gedoe van dit soort acties :: ELEKTRONICA, een hoop GE K:XT {!

heb trouwens wel al een elektrisch schema kunnen vinden ongeveer..
weet niet of doorlinken mag, http://manuals.wotmeworry.org.uk/useful info/Info_manual_1.pdf
Op pagina 20 staat hij..

nu zit ik met het volgende,alles aangesloten zoals ik dacht dat het moest alleen om te testen, Spoel--[4kabelige]->cdi---[enkele kabel]->bobine(zit aan frame geaard)---> bougiedop... in princiepe dacht ik dat dit zou werken, meet alleen maar 14V, dus te weinig voor een vonkje..


na het aansluiten van de cdi, bobine heb ik een 3kabelige stekker over die hing los.. ook te zien op het schema ( IGNIGTION SWITCH ) op het plaatje staat dat er alleen de groene opzit, de andere 2 staan er op het schema niet op, dit zijn 2 gele, groene is aarde lijkt me in dit geval dus ik heb dat stekkertje van 3 stekkerige eraf gehaald en de groene op het frame aangesloten, gekickt en nu meet ik al +-1000V in de bougie dop met + in de dop en - op het frame..

nog niet genoeg dus, zou het dan aan de massa kabel kunnen liggen dat het frame-->blok geen massa heeft (heb ik geen, weet iemand of er deze bij typhoon 125 AC std. opzit?), of aan bobine of aan de cdi of misschiens aan iets heel anders?

iemand enig idee, ben ik je voor eeuwig dankbaar!!

oja eventjes wat foto's hoe je een blok er NIET op moet zetten :D x|

IMG00002-20101119-2300.jpg

IMG00004-20101119-2307.jpg

IMG00005-20101119-2318.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

zo zet je echt geen blok onder een scooter man halve zool, tis geen fiets!

je kan trouwens ook niet een vonk door de bougiedop opmeten met een multimeter, gewoon een bougie erin, tegen de massa houden en kijken oftie vonkt.


De groene draad moet naar je cdi, ook even een splitsing maken naar de massa met een schakelaar (killswitch oid) eraan.

bruin rood en de witte draad moeten ook alle 3 naar je cdi (4 totaal dus)

In de volgorde:
Wit
Bruin
Rood
Groen

dan nog een draadje van je cdi naar je bobine, en een dikke massakabel van je blok naar je frame.

Als je de groene tegen de massa houd, leg je in principe je primaire spoel aan de massa waardoor die niet vonkie vonkie doet.

Als je alles zo hebt aangesloten en hij doet het nog steeds niet is je grondplaat, cdi of bobine stuk.

grondplaat kun je doormeten door de stekker los te trekken, en de weerstand tussen groen en wit te meten, dit moet tussen de 100 en de 160 ohm zijn.
 
Last edited:
hmm, dus als ik het goed begrijp moet een groene door een schakelaar aan het frame..

dan vraag ik me af waar die massa kabel tussengeschroeft moet worden, en waarom zodra ik de groene op het frame zetten en in de bougiedop 1000v meete en wanneer de groene kabel niet op het frame zat kwam hij niet boven de 15V? in princiepe dient dus de groene als aan uit schakelaar en als de massakabel erop zit, want ik weet ook niet of dit er std opzit, hij inprinciepe zou moeten starten..
 
ken je niet lezen?

de groene NIET op de massa, want dan STARTIE NIET!{!

En als massakabel, een dikke draad gebruiken, en deze aan een carterboutje doen, en een kaal stuk frame.

vergeet dat meten met je bougiedop, bovendien
als je elke keer loopt te trappen zonder dat de vonk aan de massa word gelegd bestaat de kans dat je de ontsteking of de cdi molt.
 
excuses, zal t morgen is proberen, ik laat het je weten of het gelukt is, gelukkig nog reserve cdi, zijn strontduur voor deze blokjes..
 
een vraagje trouwens, hoe verklaar je die 1000v zodra je kickt? en als hij zonder de groene op de massa/frame maar 14v levert en door de massakabel zou hij dan 10.000+ moeten worden?
 
gelukt, d.m.v. tijdelijk een coax kabel gestript en als massadraad gebruiken tussen frame en carterkapbout, ohja controleer je benzine voordat je het blok helemaal weer eraf haalt...
 
hallo, eindelijk na een paar weken zeuren aan ouder, gisterenavond een typhoon 125cc blok gehaald, welliswaar zonder kabelboom maar dat zou ik allemaal wel gefixt krijgen, igg dat dacht ik..

nu hangt het blok er gelukkig onder( na een hoop gevloek, en een bloedrode muur..) nu komen we op het, jawel bekende gedoe van dit soort acties :: ELEKTRONICA, een hoop GE K:XT {!

heb trouwens wel al een elektrisch schema kunnen vinden ongeveer..
weet niet of doorlinken mag, http://manuals.wotmeworry.org.uk/useful info/Info_manual_1.pdf
Op pagina 20 staat hij..

nu zit ik met het volgende,alles aangesloten zoals ik dacht dat het moest alleen om te testen, Spoel--[4kabelige]->cdi---[enkele kabel]->bobine(zit aan frame geaard)---> bougiedop... in princiepe dacht ik dat dit zou werken, meet alleen maar 14V, dus te weinig voor een vonkje..


na het aansluiten van de cdi, bobine heb ik een 3kabelige stekker over die hing los.. ook te zien op het schema ( IGNIGTION SWITCH ) op het plaatje staat dat er alleen de groene opzit, de andere 2 staan er op het schema niet op, dit zijn 2 gele, groene is aarde lijkt me in dit geval dus ik heb dat stekkertje van 3 stekkerige eraf gehaald en de groene op het frame aangesloten, gekickt en nu meet ik al +-1000V in de bougie dop met + in de dop en - op het frame..

nog niet genoeg dus, zou het dan aan de massa kabel kunnen liggen dat het frame-->blok geen massa heeft (heb ik geen, weet iemand of er deze bij typhoon 125 AC std. opzit?), of aan bobine of aan de cdi of misschiens aan iets heel anders?

iemand enig idee, ben ik je voor eeuwig dankbaar!!

oja eventjes wat foto's hoe je een blok er NIET op moet zetten :D x|

IMG00002-20101119-2300.jpg

IMG00004-20101119-2307.jpg

IMG00005-20101119-2318.jpg
Hallo mvz,

Kleine kans dat je dit nog leest, en denk ook niet dat je er veel aan hebt, maar aan de hand van het diagram wat je hebt gelinkt heb ik het probleem opgelost. Misschien voor andere mensen makkelijk, bekijk even deze thread:

 
Back
Top