Rubber van spruitstuk scheurt

Dennis_H

Well-Known Member
Hey,

Ik zit met een klein probleempje. Na een tijdje komen er allemaal haarscheurtjes in mijn aansluitrubber van mijn spruitstuk (stage 6 big valve) en na een tijdje worden die scheurtjes steeds groter totdat die er valse lucht door zuigt. Dit komt wss omdat die uitdroogd van de benzine en door het aandraaien van de slangeklemmen.

Hoe kan ik zoiets voorkomen? Ik weet dat er losse rubbers tekoop zijn. Maar op deze manier blijf ik aan de gang.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook een s6 aansluitrubber gebruikt vroeger en had precies hetzelfde probleem. Ze hebben gewoon niet het goede type kunststof gebruikt. Normale rubber spruitstukken hebben hier namelijk veel minder, tot zelfs helemaal geen last van.

Op deze manier blijf je inderdaad aan de gang maar ik denk dat het de enige oplossing is wil je je s6 bigvalve blijven gebruiken.
 
Niet dat ik weet. Carb zit er gewoon goed stevig op.
Hier even een plaatje voor de duidelijkheid welk gedeelde steeds begint te scheuren.
carb.png


Normaal zit er gewoon een filter op hoor :p
 
rij je wel met standaard luchtfilter?
Want als die zo aan het spruitstuk bengelt kan ik begrijpen dat ie gaat scheuren (neem ook aan dat je de slangklem niet megavast heb zitten?)
 
rij je wel met standaard luchtfilter?
Want als die zo aan het spruitstuk bengelt kan ik begrijpen dat ie gaat scheuren (neem ook aan dat je de slangklem niet megavast heb zitten?)

Ik rij niet met een standaard filter. Aangezien deze niet meer past (komt tegen de schokbreker aan.) Maar een standaard filter lijkt mij tog juist zwaarder dan een powerfiltertje? Slangerklemmen zitten niet mega vast, gewoon vast.

Is er geen manier om dat rubber te verstevigen met iets oid?
 
en komt er ook water en troep overheen?

Valt mee, ik blaas hem eigenlijk altijd schoon met m'n compressor als die vies is oid.
En zo vaak komt dat niet voor aangezien ik maar weinig op mijn scooter rij alleen bij mooi weer.

Intussen weer een nieuw rubbertje besteld. Is er geen manier om hem dit keer te verstebigen of evt. in te vetten aangezien die er ook erg uitgedroogd uit ziet.
 
Valt mee, ik blaas hem eigenlijk altijd schoon met m'n compressor als die vies is oid.
En zo vaak komt dat niet voor aangezien ik maar weinig op mijn scooter rij alleen bij mooi weer.

Intussen weer een nieuw rubbertje besteld. Is er geen manier om hem dit keer te verstebigen of evt. in te vetten aangezien die er ook erg uitgedroogd uit ziet.

omdat je niet de steun hebt van je origineele filter hangt heel het gewicht van de carb op het rubber en daarom scheurt hij ;)


zal altijd vrot blijven gaan tot je carb steun heeft ;;)
 
Zou inderdaad wel beter zijn als je de originele filter weer passend zou maken, maar misschien insmeren met een bepaald middel zoals je zelf ook wel een beetje aangeeft. Ik heb spul voor banden wat uitdrogen zou moeten voorkomen, misschien dat zoiets helpt?
 
Code:
\O\
 \ \
  \ \_____
   \______O

Ik zou zo'n soort beugeltje maken om tussen je carter en je powerfilter te schroeven. Zo heeft je carb goede steun op je carter. Dat spul voor je banden is om het soepel te houden en werkt heel goed op je spruitstuk.
 
Bij gebrek aan beter kun je misschien ook gewoon wat WD40 erop spuiten. Dat houd rubbers ook wel een beetje ''vet''.

Maar een speciaal middel om rubbers vet te houden is altijd beter.
 
Hmm kijk hier heb ik wat aan. Toevallig heb ik dat spul liggen wat eignelijk bedoelt is voor je banden. Stom dat ik daar niet aan heb gedacht aangezien het erg goed spul is inderdaad.

Ik zou ook een kijken om zo'n beugeltje te gaan maken om de boel wat te ondersteunen.

Ik weet genoeg jongens, bedankt!
 
Back
Top