Kabelboom doorgebrand?

Speedfight tim

New Member
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn kabelboom van mijn speedfight 2
Ik wilde mijn elektrische start maken, maar er zat nog geen zekering in, normaal zit er een zekering in van 7,5 maar die had ik niet dus toen heb ik er maar 1 van 20 in gedaan. Daarna had ik de accu aangesloten en geprobeerd. Daarna ruikte ik iets wat verbrand was. Dus ik starte de scooter met kickstart en deden mijn lichten en tankmeter en niks deed het meer qua electra. Dus de kabelboom is ergens doorgevikt. Dus mijn vraag was: waar zal de kabelboom hoog waarschijnlijk doorgebrand zijn?

Groet tim
 
Advertisement - register to remove this

normaal zit er een zekering in van 7,5 maar die had ik niet dus toen heb ik er maar 1 van 20 in gedaan.
Volgens de schema's die ik heb, hoort er zelfs maar 5 Ampere in!

Niet erg slim om zonder zekering te rijden of met een veeeel te grote.
Die zit er namelijk om de kabelboom en de accu te beschermen zodat je scooter niet in de fik vliegt op het moment dat je ergens kortsluiting krijgt, maar dit is mosterd na de maaltijd.

Dus de kabelboom is ergens doorgevikt. Dus mijn vraag was: waar zal de kabelboom hoog waarschijnlijk doorgebrand zijn?
Dat kun je zo niet zeggen.
Dit kan in de rode bedrading zitten tussen de pluspool van de accu via de zekeringhouder naar de spanningsregelaar en van daaruit naar het contactslot loopt maar kan ook zitten in de zwarte bedrading die achter je contactslot zit.

Om te voorkomen dat je een vermogen aan zekeringen moet gaan uitgeven en om erachter te komen waar de kortsluiting precies zit, in de rubriek resources, boven aan deze bladzijde, vind je een Howto van @Bulldog hoe je dit het best aanpakt.
Zoek maar eens op kortsluiting.
 
Back
Top