BTC r8 GY6 50cc/72cc?

Sam007

BTC r8 2019
Beste heren,

ik was aan het rijden en op eens viel mijn scooter uit. Hij start perfect maar hoger dan 10km/h ging die niet.

Nu heb ik de bougie vervangen, de carburateur schoongemaakt en een nieuwe accu erin gezet. Filter is helemaal schoon. Ligt ook niet aan uitlaat. Nogmaals hij start perfect maar nu kan ik er helemaal niet mee rijden. Hij loopt bij gas geven gelijk vast. ( hij valt niet uit)Aan de cdi of bobine ligt het denk ik niet. Ik denk dat het aan de cilinder ligt.

Nu twijfel ik : 50cc/72cc? Is er een groot verschil qua prestatie? Moet ik na het monteren van een 72cc dingen veranderen of kan ik met me standaard setup verder? Zo ja, wat? Vario ringen , groter sproeier?

Hij reed met de standaard setup en 50cc 75km/h. Dat vind ik prima , alleen mag hij wel wat harder optrekken.

BTC r8 2019 euro 5 , 4 takt , Gy6

Ik hoor het graag! Alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Werkt de choke , of blijft die dicht staan , zodat je warm een veel te rijk mengsel hebt.
Zou eerst de compressie meten , choke testen , kleppen stellen voordat je voor niets een hoop geld uitgeeft .
Of je moet toch een grotere cilinder willen . Meer cc zal ook om een mengsel verrijking vragen , dus iets grotere sproeier misschien .
Overbrenging zul je moeten testen .
 
Dat zou kunnen want de oude bougie was zwart ipv koffiebruin . De E choke word wel warm, maar of hij het echt doet moet ik nog even kijken. Ik zal ook even de compressie meten. (Ik hou u op de hoogte)
Bedankt!
 
Last edited:
De E choke heb ik getest, hij doet het. Ik
Heb de kleppen gesteld , ik kan nu wel ongeveer tot 3km/h gas geven. Maar als ik erop zit komt hij echt niet vooruit. Daarna stottert hij weer. Compressie heeft hij ook. Ik denk dat het aan inderdaad aan de zuigveren licht . Ik ga er dan ook maar gelijk een 72cc in zetten.

Bedankt voor de hulp.
 
Compressie heeft hij ook. Ik denk dat het aan inderdaad aan de zuigveren licht .
Als je zuigerveren versleten zijn, heb je ook geen fatsoenlijke compressie dus dit lijkt mij, gezien bovenstaande quote, een erg voorbarige conclusie!
Maar ik proef dat het opvoeren belangrijker is dan de reparatie van datgene wat je hebt.
Iedereen doet wat hij zelf wilt uiteraard.
 
Back
Top