Benzine filter

Wipri

New Member
Beste kennisdragers.
Ik heb het benzinefilter van mijn 2014 Kymco like 50 4t vervangen voor een groter filter voor een auto.
Kan het zijn dat de scooter na even rijden terug valt van 40km/u naar 20 km/u en daardoor inhoud omdat het filter dan te leeg is en het te lang duurt deze weer te vullen?
Ging bij mijn poort een stoepje op en toen kon ik weer volgas.
Alvast dank voor het meedenken.
Vriendelijke groet, Willem.
 
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken staat bij draaiende motor het benzine kraantje dat vacuum gestuurd is, continue open, dus zal de benzine die verbruikt wordt door de motor en dus verdwijnt uit het filter, ook weer met gemak aangevuld worden.
Echter ik heb er niet echt verstand van maar is het niet zo dat brandstoffilters voor een auto, fijner qua structiuur zijn en daardoor misschien wel wat drukverschil moeten hebben om uberhaupt brandstof door het filtermateriaal te persen?
Als dat het geval is krijg je wel een probleem want met een systeem zoals bij de Like wat gebaseerd is op gravitatie is dit drukverschil bijna niet bestaand.

Edit: Ik las net dat je hetzelfde filter gebruikt als op de foto van @Broos , we zaten even dubbel. Dus mijn post kun je wel vergeten.
 
Al geprobeerd zonder filter?
Of het filter zit te hoog dan loopt hij leeg.
Wij zij ook aan het " mieren" met een Like (2010) maar dat lag niet aan het filter.
Beter dat daar wel een filter tussen zit omdat hij een metalen tank heeft.
 
Last edited:
Al geprobeerd zonder filter?
Of het filter zit te hoog dan loopt hij leeg.
Wij zij ook aan het " mieren" met een Like (2010) maar dat lag niet aan het filter.
Beter dat daar wel een filter tussen zit omdat hij een metalen tank heeft.
Nou maak je mij wel nieuwschierig waarom dat mieren was en wat het resultaat van het gemier is
 
Carb laten reinigen en lopen dat motortje. Wel een kleiner filter gemonteerd maar pas na dat hij liep.
Voor nu ben ik redelijk te vreden. Rijd echter niet erg snel met een begrenste bus in de vario.
Dat eerst maar eens aanpassen want 35 km/u vind ik niks voor een 50cc 4takt.
 
Back
Top